نشستن طولانی مدت تنها عامل چاقی و اضافه‌وزن نیست

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

خبرگزاری فارس: نشستن طولانی مدت تنها عامل چاقی و اضافه‌وزن نیست

 

 نشستن طولانی مدت تنها عامل چاقی و اضافه‌وزن نیست

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از  خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، آخرین تحقیقات انجام شده در زمینه ارتباط ورزش و کاهش وزن نشان داده است که نمی‌توان گفت تنها فعالیت‌های فیزیکی موجب لاغری می‌شود. 

 

شواهد قانع‌کننده‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد نداشتن فعالیت فیزیکی و حتی نشستن طولانی مدت نمی‌تواند تنها عامل چاقی افرادی باشد که بی‌تحرکی را دلیل اضافه وزن خود می‌دانند. 

 

یک مطالعه بین المللی توسط دانشگاه لویولا شیکاگو شواهد جدیدی ارائه می‌دهد که بر اساس آن ورزش تنها کلید کنترل وزن نیست. 

 

مقامات علمی این دانشگاه باور دارند که بر اساس مطالعات انجام شده، فعالیت‌های فیزیکی نمی‌تواند تنها بازدارنده چاقی و اضافه وزن باشد. برای دستیابی به این نتیجه محققان دانشگاه شیکاگو فعالیت‌ها و رفتارهای جوانان انگلیسی و 4 کشور دیگر را بررسی کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که عدم فعالیت فیزیکی و نشستن طولانی مدت نمی‌تواند تنها عامل اضافه وزن باشد. 

 

فعالیت‌های فیزیکی دارای خواص درمانی بسیاری است که در طول این سال‌ها ثابت شده است. عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، عدم ابتلا به برخی از سرطان‌ها، عدم ابتلا به دیابت، سلامت روانی و تغییر مثبت خلق‌و‌خوی افراد در نتیجه ورزش اتفاق می‌افتد. درست است که فعالیت‌های فیزیکی و ورزش کردن کالری می‌سوزاند و موجب لاغری می‌شود، ولی نمی‌توان این را نیز ندید گرفت که باعث افزایش اشتها هم می‌شود و افراد ممکن است در طول روز پرخوری کنند یا با فعالیت کمتری که در طول روز دارند، آنچه را که با فعالیت‌های فیزیکی از دست داده‌اند جبران کنند. 

 

 

انتهای پیام/

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید